Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Διεύθυνση Εξυπηρέτησης Πολιτών

Κοινωνικός Διαμοιρασμός :

Τα ΚΕΠ του Δήμου Λαρισαίων

Το ωράριο εξυπηρέτησης των πολιτών σύμφωνα με την ισχύουσα ΚΥΑ (ΦΕΚ3510/Β/2022) είναι:

  • Για το κεντρικό ΚΕΠ (0207) - I. Δραγούμη και Σκαρλάτου Σούτσου, συνεχόμενο:
    ΔΕΥΤΕΡΑ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: 08:00 - 19:30, ΣΑΒΒΑΤΟ: 08:00 - 13:30

  • Για όλα τα υπόλοιπα ΚΕΠ:
    ΔΕΥΤΕΡΑ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: 07:45 - 15:00

Τα ΚΕΠ του Δήμου Λαρισαίων εξυπηρετούν δια ζώσης 6 ημέρες την εβδομάδα και 12 ώρες την ημέρα. Επίσης, το κεντρικό ΚΕΠ (0207) παρέχει απομακρυσμένη εξυπηρέτηση μέσω της υπηρεσίας myKEPlive.

Αν. Προϊστάμενος Διεύθυνσης Εξυπηρέτησης Πολιτών:
ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ Νικόλαος, ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού
Τηλέφωνα: 2413 500019 ή 2410 284575
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Στη διεύθυνση Εξυπηρέτησης Πολιτών υπάγονται τα παρακάτω τμήματα:

1. KEΠ 0207 (ΛΑΡΙΣΑΣ)
Αν. Προϊστάμενος: ΖΑΧΑΡΙΑΣ Χρήστος, ΠΕ Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών
Tαχ.Διεύθυνση: I. Δραγούμη και Σκαρλάτου Σούτσου, 41222 Λάρισα
Τηλέφωνα: 2413 500 023-028, Fax: 2410 538463, 2410 256140
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

2. KEΠ 0207 ΠΑ (ΣΦΑΓΕΙΑ)
ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΚΛΕΙΣΤΟ
Προϊστάμενος: ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗΣ Νικόλαος, ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού
Tαχ. Διεύθυνση: Αεροδρομίου 13, 41221 Λάρισα (ΠΑΛΑΙΑ ΣΦΑΓΕΙΑ)
Τηλέφωνα: 2410 284575, Fax: 2410 235315
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

3. KEΠ 0207 ΠΒ (ΚΟΙΛΑΔΑ)
Προϊστάμενος: ΤΣΙΝΤΖΗΣ Βασίλειος, ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού
Tαχ.Διεύθυνση: Πρώην Δημαρχείο Κοιλάδας
Τηλέφωνα: 2413 505900
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

4. KEΠ 0325
Αν. Προϊστάμενος: ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ Ευστράτιος, ΠΕ Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών
Tαχ.Διεύθυνση: I. Δραγούμη και Σκαρλάτου Σούτσου, 41222 Λάρισα
Τηλέφωνα: 2413 500015, Fax: 2410 538463
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ε.Κ.Ε. Ενιαίο Κέντρο Εξυπηρέτησης
Αν. Προϊστάμενος: ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ Ευστράτιος, ΠΕ Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών
Tαχ.Διεύθυνση: I. Δραγούμη και Σκαρλάτου Σούτσου, 41222 Λάρισα
Τηλέφωνα: 2413 500015
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

5. KEΠ 0325 ΠΑ
Προϊσταμένη: ΒΑΪΤΣΗ Σταματία, ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων
Tαχ.Διεύθυνση: Αγ. Τριάδος 60-62 & Αγχιάλου, 41334, Λάρισα (Φιλιππούπολη)
Τηλέφωνα: 2413 509501,504,505,506, Fax: 2410 671824
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

6. KEΠ 444
ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΕ ΑΛΛΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Αν. Προϊστάμενος: ΔΕΜΙΡΗΣ Σπυρίδων, ΠΕ Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών
Νέα Διεύθυνση:
Αθανασίου Διάκου 7, 41500 Γιάννουλη
(Παλιό Δημαρχείο)
τηλ. 2416505705 & 706
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

7. KEΠ 444Π
Κακαβίτση Ιωάννα, ΠΕ Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών
Ταχ. Διεύθυνση: Κοινοτικό γραφείο, Κεντρική Πλατεία, 40400 Φαλάνη
Τηλέφωνο: 2410942597
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Βρείτε στο χάρτη τα ΚΕΠ του Δήμου Λαρισαίων σε Λάρισα, Γιάννουλη, Φαλάνη, Κοιλάδα.

Τα ΚΕΠ - Γενικές πληροφορίες

Τα ΚΕΠ ιδρύθηκαν το 2002 και έκτοτε παρέχουν διοικητική πληροφόρηση και διεκπεραίωση για πλήθος υποθέσεων των πολιτών.

Σήμερα τα ΚΕΠ διεκπεραιώνουν 1057 πιστοποιημένες διαδικασίες της Δημόσιας Διοίκησης. Η πιο διαδεδομένη εξ αυτών παραμένει η θεώρηση του γνησίου της υπογραφής σε έγχαρτη μορφή.

Το σύνολο των διαδικασιών που παρέχονται από τα ΚΕΠ είναι καταγεγραμμένες στο Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών “Μίτος”. Τα ΚΕΠ δεν διεκπεραιώνουν όλες τις διαδικασίες του Ελληνικού Δημοσίου αν και αυτό αποτελεί τον μακροπρόθεσμο στόχο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (η δημιουργία δηλαδή της υπηρεσίας “one stop shop”), δηλαδή ενός ενιαίου γκισέ για όλο τον δημόσιο τομέα.

Μέχρι να υλοποιηθεί όμως αυτό το φιλόδοξο σχέδιο τα ΚΕΠ παρέχουν αποκλειστικά εκείνες τις διαδικασίες οι οποίες έχουν ανατεθεί σε αυτά με κοινές υπουργικές αποφάσεις από τα συναρμόδια Υπουργεία. Αρμόδιο για τον καθορισμό και την ανάθεση των διαδικασιών που παρέχονται σήμερα από τα ΚΕΠ είναι το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

1. Δια ζώσης ή με φυσική παρουσία

Ο κλασικός και συνηθέστερος τρόπος εξυπηρέτησης από τα ΚΕΠ είναι με φυσική παρουσία. Στην περίπτωση αυτή ο πολίτης θα πρέπει να διαθέτει μαζί του ταυτοποιητικό έγγραφο (ταυτότητα, άδεια οδήγησης ή διαβατήριο εν ισχύ) και τα αντίστοιχα δικαιολογητικά για τη διαδικασία/αίτηση για την οποία ζητά την διεκπεραίωση. Για τους αλλοδαπούς πολίτες εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις που προβλέπονται κάθε φορά από την κείμενη νομοθεσία, ανάλογα με το καθεστώς εισόδου και παραμονής τους στη χώρα.

Η προσέλευση στο ΚΕΠ μπορεί να γίνει με ή χωρίς ραντεβού. Στην περίπτωση που θέλετε να προσέλθετε σε ώρα που υπολογίζετε ότι θα έχει αναμονή, καλό είναι να κλείσετε ένα ραντεβού στο rantevou.kep.gov.gr ή στα τηλέφωνα των ΚΕΠ του Δήμου Λαρισαίων (ενότητα: Επικοινωνία), προκειμένου να έχετε προτεραιότητα και να μη περιμένετε ασκόπως να έλθει η σειρά σας. Συστήνεται ισχυρά να κλείνετε ραντεβού αν πρόκειται να διεκπεραιώσετε κάποια διαδικασία της Διεύθυνσης Μεταφορών (μεταβίβαση ΙΧ, ανανέωση άδειας οδήγησης κλπ) ή μεταδημότευση ή ανανέωση δελτίου κυκλοφορίας ΑμεΑ ή οποιαδήποτε άλλη διαδικασία που απαιτεί αυξημένο χρόνο εξυπηρέτησης.

2. Απομακρυσμένη εξυπηρέτηση

α. Ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί με βιντεοκλήση για 74 υποθέσεις/διαδικασίες από υπάλληλο ΚΕΠ. Η υπηρεσία αυτή είναι γνωστή ως myKEPlive και έχει ενεργοποιηθεί από τα τέλη του 2020. Η ταυτοποίηση του πολίτη γίνεται με την επίδειξη της ταυτότητάς του στη βιντεοκάμερα κατά την διάρκεια της συνομιλίας. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα για εξυπηρέτηση βαρήκοων και κουφών πολιτών με την συμμετοχή στην βιντεοκλήση πιστοποιημένων διερμηνέων νοηματικής γλώσσας. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υπηρεσία πατήστε εδώ.

β. Για μια σειρά πιστοποιητικά αστικής κατάστασης υποβάλλοντας αίτηση ηλεκτρονικά στο gov.gr προς το αντίστοιχο Ληξιαρχείο ή Δημοτολόγιο (που είναι αρμόδιο για την έκδοση του αντίστοιχου πιστοποιητικού). Στην περίπτωση αυτή ο πολίτης παραλαμβάνει το πιστοποιητικό στην θυρίδα του.

γ. Φυσικά υπάρχει (χωρίς αυτό να αφορά την εξυπηρέτηση από το ΚΕΠ) και η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη gov.gr που δίνει την δυνατότητα εξυπηρέτησης για 1546 υπηρεσίες που διατρέχουν όλο το φάσμα του ελληνικού δημοσίου τομέα. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο κατάλογος των υπηρεσιών που παρέχονται από το gov.gr είναι δυναμικός με την έννοια ότι είτε προστίθενται κάποιες νέες υπηρεσίες είτε καταργούνται μερικές από αυτές στο πλαίσιο της διοικητικής απλοποίησης.

Σε κάθε περίπτωση ο πολίτης σήμερα διαθέτει μια σειρά από εναλλακτικά κανάλια εξυπηρέτησης, πέραν των παραδοσιακών που υπήρχαν στο παρελθόν.

Οι πιο συχνές διαδικασίες (που αφορούν την αστική κατάσταση των πολιτών, τη δικαιοσύνη, τη φοίτηση, την ανεργία/εργασία κλπ) παρέχονται τόσο με φυσική παρουσία στα ΚΕΠ, όσο και απομακρυσμένα από το gov.gr ή μέσω του Mykeplive. Πρόκειται για 83 υπηρεσίες/διαδικασίες/πιστοποιητικά για τις οποίες ο πολίτης διαθέτει 3 διαφορετικούς τρόπους προκειμένου να τις διεκπεραιώσει. Μπορείτε να τις βρείτε στη σχετική ενημερωτική σελίδα στο kep.gov.gr (την επίσημη σελίδα για τα ΚΕΠ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης).

Τα κύρια στάδια σε κάθε διαδικασία, είτε αυτή παρέχεται δια ζώσης είτε από απόσταση είναι:

  • η ταυτοποίηση του προσώπου που αιτείται κάτι (πιστοποιητικό, παροχή κλπ), αν και στην περίπτωση που ο πολίτης αιτείται κάποια πληροφορία συνήθως δεν απαιτείται ταυτοποίηση του
  • ο αιτών/αιτούσα να έχει το σύνολο των δικαιολογητικών για τη διαδικασία για την οποία υποβάλλει αίτηση
  • αν είναι εκπρόσωπος να φέρει μαζί του τα νομιμοποιητικά έγγραφα της εκπροσώπησης (εξουσιοδότηση με θεωρημένο το γνήσιο υπογραφής, πληρεξούσιο, τελεσίδικη απόφαση δικαστικής συμπαράστασης ή εξουσιοδότηση από το gov.gr)

Σε πολλές από αυτές τις περιπτώσεις το ΚΕΠ μπορεί να αναζητήσει για λογαριασμό σας κάποια ή όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται και να εκδώσει τα παράβολα που χρειάζονται εφόσον περιλαμβάνονται σε αυτά που αντλούνται από το e-paravolo.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι κάνουν και τι δεν κάνουν τα ΚΕΠ μπορείτε να ανατρέξετε στην ενότητα: Συχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις.

Συχνές Eρωτήσεις - Aπαντήσεις

Η βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του ενδιαφερομένου γίνεται, από οποιαδήποτε διοικητική αρχή, βάσει του δελτίου ταυτότητας ή των αντίστοιχων εγγράφων που προβλέπονται στο άρθρο 3 του νόμου 2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας) ή στα ΚΕΠ. Ο πολίτης προσέρχεται στο ΚΕΠ με την ταυτότητά ή την άδεια οδήγησης ή το διαβατήριο του , υπογράφει μπροστά στον υπάλληλο το έγγραφο από το οποίο προκύπτει “η δήλωση βουλήσεως του” και στη συνέχεια ο υπάλληλος επισημειώνει το έγγραφο αυτό με το κείμενο “θεωρείται το γνήσιο της υπογραφής” (συνήθως αυτό το κείμενο είναι σε σφραγίδα), τα στοιχεία του πολίτη που υπογράφει καθώς και τα στοιχεία του υπαλλήλου που κάνει την θεώρηση και την υπογραφή του.

Για τους αλλοδαπούς πολίτες χρειάζονται τα αντίστοιχα νομιμοποιητικά έγγραφα που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία, είτε προέρχονται από χώρες της ΕΕ είτε από τρίτες χώρες.

Όχι, καθώς το γνήσιο της υπογραφής γίνεται μόνο με τα πρωτότυπα ταυτοποιητικά έγγραφα. Εφόσον όμως έχετε εγκαταστήσει την ταυτότητά σας στην εφαρμογή GR-wallet στο κινητό σας αυτή γίνεται κανονικά δεκτή στις συναλλαγές σας για το γνήσιο της υπογραφής όσο και γενικότερα σε άλλες συναλλαγές με το δημόσιο.

Όχι, καθώς τόσο η απόδοση ΑΦΜ όσο και η έκδοση της αντίστοιχης βεβαίωσης γίνεται αποκλειστικά από τις ΔΟΥ της κατοικίας σας.

Η απόδοση ΑΜΚΑ σε πολίτες που δεν διαθέτουν γίνεται σύμφωνα με τις προβλέψεις της με αριθ. πρωτ. 80320/42862/Δ18.2718/2019 εγκυκλίου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σύμφωνα με την οποία η απόδοση μπορεί να γίνει στα ΚΕΠ μόνο για κάποιες κατηγορίες πολιτών (π.χ. Έλληνες υπήκοοι που ζουν και εργάζονται στη χώρα ή πρόκειται να εργαστούν, ομογενείς που διαμένουν μόνιμα στη χώρα, αιτούντες πολιτικό άσυλο κλπ). Για άλλες κατηγορίες πολιτών η απόδοση του ΑΜΚΑ γίνεται αποκλειστικά στον ΕΦΚΑ.

Για τη χορήγηση βεβαίωσης ταυτοπροσωπίας για ανήλικο (πιστοποιητικό γέννησης όπου επικολλάται η φωτογραφία του παιδιού) θα πρέπει εκτός από τον γονέα να παρίσταται είτε το ανήλικο παιδί είτε ένας μάρτυρας επιπλέον. Η βεβαίωση αυτή χορηγείται μέχρι το 12ο έτος, καθώς μετά από αυτό ο ανήλικος θα πρέπει να εκδώσει δελτίο αστυνομικής ταυτότητας.

Η Υπουργική Απόφαση που καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας του ΕμεΠ προβλέπει τις εξής συγκεκριμένες διαδικασίες για την καταχώριση του κινητού τηλεφώνου ως μέσου για την αποστολή του δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (two-factor authentication):

  1. ηλεκτρονικά (η διαδικασία γίνεται με κωδικούς e-banking και επιβεβαίωση του κινητού αυτόματα)
  2. με αυτοπρόσωπη παρουσία σε ΚΕΠ (έχοντας μαζί του την ταυτότητά του, το συγκεκριμένο αριθμό ενεργοποιημένο στη συσκευή του και το ΑΦΜ του)
  3. εξ αποστάσεως ταυτοποίηση σύμφωνα με το άρθρο 9 της 24596 ΕΞ 2023 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 3399/Β/19-5-2023)
  4. από τον δικαστικό συμπαραστάτη στα ΚΕΠ, χωρίς την παρουσία του συμπαραστατούμενου φυσικού προσώπου, εφόσον υφίσταται πλήρης δικαστική συμπαράσταση
  5. στις λοιπές περιπτώσεις δικαστικής συμπαράστασης απαιτείται η φυσική παρουσία τόσο του ενδιαφερόμενου φυσικού προσώπου όσο και του δικαστικού συμπαραστάτη του και ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. προβαίνει σε φυσική ταυτοποίηση τόσο του εκπροσώπου του φυσικού προσώπου, όσο και του ενδιαφερομένου φυσικού προσώπου
  6. καταχώριση και ενημέρωση μέσω Κ.Ε.Π. του αριθμού κινητής τηλεφωνίας στο Ε.Μ.Επ. ανήλικου φυσικού προσώπου με αναπηρία επιτρέπεται να πραγματοποιηθεί μέσω εκπροσώπου από τον έχοντα την επιμέλεια χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία του ενδιαφερόμενου φυσικού προσώπου. Στην περίπτωση αυτή ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. προβαίνει σε φυσική ταυτοποίηση του εκπροσώπου, έχοντος την επιμέλεια του ανηλίκου

Τέλος η καταχώριση και η ενημέρωση των λοιπών στοιχείων επικοινωνίας (κι όχι του κινητού που λειτουργεί ως two-factor authenticator) στο ΕμεΠ των φυσικών προσώπων δύναται να πραγματοποιηθεί από εξουσιοδοτημένο υπάλληλο των Κ.Ε.Π. κατόπιν εκπροσώπησης (δηλαδή με πληρεξούσιο ή εξουσιοδότηση με το γνήσιο της υπογραφής ή εξουσιοδότηση από το gov.gr) για λογαριασμό του εντολέα.

ΦΕΚ 3399/Β/19-5-2023

Πρόσωπα εφοδιασμένα με γενικό ή ειδικό πληρεξούσιο για την διεκπεραίωση μιας υπόθεσης και στα πλαίσια αυτής μπορούν να υπογράφουν για λογαριασμό τρίτων υπεύθυνες δηλώσεις του Ν. 1599/1986 ή πρόσωπα που εξουσιοδοτούνται ειδικά γι΄αυτό το σκοπό εφόσον στο σχετικό πληρεξούσιο αναγράφεται επακριβώς το περιεχόμενο των δηλώσεων που πρόκειται να υπογράψουν.

Όχι, θα πρέπει να απευθυνθείτε στο κατάστημα ΕΦΚΑ της περιοχής σας και να προσκομίσετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά (αναγγελία πρόσληψης, ταυτότητα, ΑΜΚΑ κλπ).

Ναι, μπορείτε να εκδώσετε βεβαίωση απογραφής ασφαλισμένου όπου αναγράφεται και το ΑΜΑ σας. Σε περίπτωση όμως που θέλετε να ενημερώσετε τα στοιχεία σας στο μητρώο του ΕΦΚΑ θα πρέπει να απευθυνθείτε στο κατάστημα ΕΦΚΑ της περιοχής σας.